Magriet Taselaar

Magriet Taselaar

E-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
donderdag, 05 november 2020 18:24

2020-11-05 Uithuizen, Strengere KORONA regels.

Hallo Kameleonners,

Zoals jullie allemaal hebben gehoord zijn er nieuwe strengere regels in ieder geval voor 2 weken.

Lees de informatie
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/11/03/tijdelijke-verzwaring-van-de-gedeeltelijke-lockdown.

Hopelijk kunnen we over een poosje weer als groep trainen, voor nu blijf gezond en pas een beetje op jezelf en op elkaar.

Daar waar de regels geen uitkomst bieden en directe besluiten noodzakelijk zijn, doe ik een beroep op jullie kennis van de algemene regels in combinatie met uw gezonde verstand.
De verwachting is dat we dinsdag 17 november zullen horen hoe we verder gaan. We zullen jullie daarna z.s.m. op de hoogte brengen.

Ik hoop hiermee duidelijkheid te hebben geboden en wensen jullie veel (sportplezier en) gezondheid toe!

Vriendelijke Groet;

Magriet Taselaar.

woensdag, 14 oktober 2020 19:59

2020-10-14 Uithuizen, Beste Sporters

In de persconferentie van gisteravond is het sporten in groepen aan banden gelegd.
Dit geldt ook voor buitensporten en dus mijn "buiten groepen ".
Sporten mag op anderhalve meter afstand en alleen individueel of met een groepje van maximaal 4 volwassen personen.

Binnen deze regels is het voor Kameleon-Loopbegeleiding/ Loopgroep-Kameleon onmogelijk om georganiseerde trainingen te geven.
Concreet betekent dit dat de trainingen voorlopig niet doorgaan.

Voor jezelf trainen is nog wel mogelijk, belangrijk om de conditie op peil te houden voor betere tijden ( en ik twijfel er geen moment aan dat dat ook vast gebeurt? )
Ook is het binnen deze regels mogelijk om onderling wat af te spreken en samen "onze mooie provincie" in te trekken.
Maximaal 4 en op anderhalve meter, houdt hier rekening mee, ook als je foto's van je loopje op social media deelt.

Mocht je met mij willen trainen, ik ben en blijf beschikbaar voor jullie ? stuur even een appje of bel.

Blijf gezond en denk om elkaar.

Vriendelijke Groet,
Magriet Taselaar.

Geesje Graver.


Groningen afficheert zich graag als dè wandelprovincie . Misschien moeten ze Geesje Graver eens inzetten voor de campagne. Maar noem haar alsjeblieft geen `tachtig plus`, want “dan ga ik me straks nog oud voelen!”
“Ik begin de ochtend met Nederland in Beweging van Omroep MAX”. Dan een kopje koffie , en daarna begin ik met mijn wandeling. Sinds CORONA is het belangrijker dan ooit om een doel in de dag te hebben. Veel van de tochten waar ik me normaal op verheug, zoals de Tocht om de Noord, de Billie Turf en de Fivelstadtocht, zijn dit jaar afgelast. Ik loop elke dag in mijn eentje een kilometer of zeven of acht. Dan kom ik altijd wel fietsers of wandelaars tegen die een praatje willen maken. Dat is veel beter dan in je eentje thuis blijven zitten. Op woensdagochtend loop ik met Kameleon Loopbegeleiding van mijn wandelcoach Magriet ongeveer twaalf kilometer. Dat doe ik al jaren, niet dat ik coaching nodig heb; ik doe het puur voor het sociale aspect. We lopen met twaalf dames en een heer, echt heel gezellig. Onlangs stopten er twee deelnemers, eentje was tachtig, de ander kreeg last van heupen en knieën. Ik mag me gelukkig prijzen ik ben blij en superfit. Ik voel me zestig! Mijn kleindochter van 25 jaar noemt me altijd haar hippe Oma. Hier in Uithuizen is het zo mooi. Lamgs die landerijen en akkerranden, met korenbloemen en klaprozen. Je hebt hier de ruimte. Voor morgen staat er de Verloren Erfgoed-wandeling van de Groninger Bodem Beweging op het menu. Dan lopen we 18,5 kilometer van Loppersum naar Uithuizermeeden, dwars door het aardbevings gebied. Langs huizen met scheuren, woningen die gestut worden of vernieuwd zijn. En die drie kilometer extra, terug naar huis loop ik òòk. Mijn limiet is dertig kilometer , dat vond ik vroeger ook voldoende. Toen mijn man nog leefde, wandelden we ook altijd. Het Pieterpad en het Drenthepad, we waren echte kampeerders. De kinderen namen we mee op sleeptouw, al vonden ze dat niet altijd even leuk. Nog steeds niet: ik ben de enige van de hele familie die wandelt. Toen mijn kleindochter achttien was, begonnen we samen de Tocht om de Noord. Op dag twee viel ze al uit. Ach, ik blijf stug door gaan met het goede voorbeeld te geven. Je weet maar nooit , het kan best toch nog een keertje aanslaan.

 

dinsdag, 08 september 2020 19:12

2020-09-08 De Hesjes moeten al weer aan!!

Beste Leden,

 

Graag met ingang van 8 september de hesjes weer aan tijdens de hardloop training.

 

Magriet Taselaar.

IVM. Corana gaat "Samen hardlopen en daarna genieten" niet door, hopelijk in het voorjaar van 2021 wel 3x is scheepsrecht.

Vriendelijke Groet;

Magriet Taselaar.

 

Samen hardlopen en daarna genieten van een heerlijke complete brunch.

Een evenement voor beginners en gevorderden.
Met tips om van het lopen te kunnen genieten en blessures te voorkomen
Dat kun je op zaterdag 3 oktober beleven bij de Roakeldais hal met de eerste "Brunch-loop".
Er zijn leuke afstanden van 5, 10 en 15 km, allen met een begeleider.
Het gaat niet om de snelheid, maar om de sportiviteit.
Samenkomst om 9.30 uur met een kop koffie of thee en een warming-up.
Bij terugkomst nagenieten aan tafel met een heerlijke Brunch.
Er zijn kleedkamers beschikbaar.
Initiatiefnemers zijn Magriet Taselaar en Henk Havinga
Kosten voor dit initiatief zijn 8,50 pp voor de brunch en gebruik hal.
Geef je op, kom in beweging en doe mee.

Verdere info Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of tel nr 06-51140603.

PROTOCOL

Sporten in de buitenlucht in de 1,5 meter samenleving.

Sportaanbieders zijn bezig met een gefaseerde en verantwoorde openstelling van de faciliteiten.
Naast de 1,5 meter maatregel zal de sport elke nieuwe stap baseren op de geldende adviezen van
het RIVM in samenhang met de maatregelen van de overheid. We vragen onze deelnemers de
richtlijnen uit dit protocol strak op te volgen in het belang van de volksgezondheid.
De wetenschap ondersteunt dat regelmatige lichaamsbeweging goed is voor zowel de fysieke als
mentale gezondheid. Daarnaast is voor volwassenen lichaamsbeweging essentieel voor een optimale gezond "oud" zijn.
Wij zetten ons daarom in om de sport weer op een verantwoorde wijze te heropenen. Kernpunt hierin is dat de veiligheid en gezondheid van iedere deelnemer, vrijwilliger en trainer gewaarborgd is.
Wij kijken vanuit dat oogpunt intensief naar de mogelijkheden, die er binnen de maatregelen worden geboden en willen onze vereniging met dit protocol ondersteunen in het aanbieden van een verantwoorde wandeltraining.

• Social distancing vormt hierin de basis: zorgen voor een veilige afstand van ten minste 1,5 meter en zorgen dat er geen fysiek contact plaatsvindt.


Uitgangspunten aan de basis van social distancing buiten in de trainingslocaties zijn:

1. Het creëren van een veilige omgeving voor alle sporters.
2. De mogelijkheid bieden voor het beoefenen van de buitensport
3. Het mogelijk maken van het naleven van de 1,5 meter maatregel.
4. Het voorkomen van rechtstreeks fysiek contact. Bedoeld dan wel onbedoeld.
5. Aanvullende hygiënemaatregelen.

Veiligheid- en hygiëneregels voor iedereen:


• Blijf thuis als je een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid,

• Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf de 38C°) en/of benauwdheidsklachten
heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je weer sporten.

• Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het coronavirus (COVID19).
Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact.

• Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.

• Ga voordat je naar de club vertrekt, thuis naar het toilet.

• Was voorafgaand aan je training je handen met zeep of desinfectans, minimaal 20 seconden.

• Was de handen met zeep of desinfectans als je handen vuil zijn; na het aanraken van
objecten waar veel mensen aanzitten (bijvoorbeeld deurknoppen); na een toiletbezoek; na
hoesten, niezen in de handen; na het snuiten van de neus.

• Vermijd het aanraken van je gezicht.

• Schud geen handen. 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                  

 

maandag, 16 maart 2020 13:49

2020-03-16 GEEN GROEPSLESSEN

Lieve Sporters,

Naar aanleiding van het Corona Virus vervallen alle groepslessen tot nader order.
Blijf bewegen en denk een beetje om elkaar.

Vriendelijke Groet:
Magriet Taselaar-Vegter.

woensdag, 18 december 2019 19:08

Iedereen fijne kerstdagen !

woensdag, 18 december 2019 19:01

2020-01-11 BEGINNERSCURSUS HARDLOPEN!

Zoeken

Buienradar

RunXGroningen groot

Trainingen hardlopen:

  • Dinsdagavond Eenrum van 19.15 tot 20.30 uur, alle niveaus.
    Verzamelen bij het gymnastiekgebouw aan de J.J. Willingerstraat (tegenover het sportveld)
  • Donderdagavond Uithuizen van 19.00 tot 20.30 uur, alle niveaus.
    Verzamelen bij kleedkamer 3 van VV Noordpool op het sportcomplex

Trainingen wandelen

  • Dinsdagmorgen 10.00 uur Beginnersgroep
    Verzamelen bij de parkeerplaats van de Menkemaborg, wandelen tussen de 4-7 km
  • Woensdagmorgen 10.00 uur Sportiefwandelen
    Verzamelen bij de parkeerplaats van de Menkemaborg, wandelen tussen de 9-11 km

Meer info over wandeltrainingen: Kameleon-Loopbegeleiding

Snijder                                                   RunX

 

www.marinouk.nl                                    www.mashibo.nl